Više o programu Ritmike i plesa

Početni dio sata zamišljen je kao zagrijavanje tijela i razgibavanje uz točno određenu glazbu koja prati planirane zadaće ili kroz priču u kojoj djeca aktivno sudjeluju. Središnji dio sata zamišljen je kao improvizacija djece na predhodno ispričanu priču gdje se djeca imaju priliku samostalno izraziti dok je uloga voditeljice u drugom planu. Završni dio sata predviđen je za plesno izražavanje, te spajanje plesne tehnike s ritmičko plesnim elementima u male plesne sekvence ili koreografije u trajanju 2-4 min. na djeci aktualnu dječju glazbu, te raznu klasičnu instrumentalnu glazbu.

Djeci predškolske dobi brojalice, ritmovi i glazba najadekvatniji su rekviziti pri razvijanju osjećaja za dinamiku, mjeru i ritam. Unutar rada u grupi dijete stvara svoj identitet, osjeća potrebu za samostalnim izražavanjem, te da pokaže što zna. Razvija osjećaj za pokret, trajanje, prostor i tok. Stvarajući sklad prostora, pokreta i glazbe, koristi vlastitu maštu koja je uvijek dobrodošla. Na kraju sve to predstavlja ugodno i vrijedno iskustvo, kako za djecu tako i za voditeljicu, koja će zajedno kroz međusobnu interakciju izgraditi lijepo prijateljstvo.

Program ritmike i plesa za djecu predškolske dobi provodi se na četiri stupnja:

I POČETNI
I NAPREDNI
II POČETNI
II NAPREDNI

DOB: Dijete može započeti s programom s navršene 3,5 godine.

POČETNI STUPNJEVI (djeca u dobi 3,5-5 god.)

Program ritmike i plesa za djecu u dobi od 3,5 - 5 god. ima zadaću kroz kombinaciju različitih načina izražavanja (pokret, ples, pjesma, gluma, mimika i scenski pokret) zadovoljiti i razvijati djetetovu prirodnu potrebu za kretanjem istodobno djelujući na: cjelokupnu motoriku, koordinaciju pokreta, ravnotežu, preciznost, fleksibilnost, gipkost, psihomotornu brzinu i snagu, te razvijanje kreativnosti.

NAPREDNI STUPNJEVI (djeca u dobi 5,5-7 god.)

Pored razvijanja cjelokupne motorike i koordinacije pokreta, razvijanja osjećaja za melodiju i ritam, napredni stupnjevi predstavljaju nadogradnju prethodnih stupnjeva tako da pokušavamo usavršiti prirodne oblike kretanja (hodanje, skakanje, puzanje, penjanje, silaženje, poskakivanje, trčanje, prekoračivanje, ujedno težimo postizanju što bolje spretnosti i koordinacije ruku i nogu, te bolje orijentacije u prostoru. Pored toga ne smijemo zaboraviti da je vrlo važna komponenta rad u paru i grupi što osim socijalizacije potiče dijete da zadovolji potrebu za inicijativom i nezavisnošću, potrebu da bude uspješno, te potrebu za kreativnošću odnosno zadovoljstvom da svojim idejama i sudjelovanjem čini dio procesa stvaranja nečeg novog, ali i zadovoljstvom kada gleda rezultat tog zajedničkog rada.
 
 
Toscana cms 2010
web design by Dizajn studio Ringeis - www.ringeis.hr